spanbank justgreatass2179 andrasex videos javmobile hjdvvs0570 wwwxvideos scarpe xxnx sexydea rimming xvidep-girls yoyporn sexy men redlighttv0598 ketosex 04 xxvideos africanorgasm 0936 showers sexvedio shell
Profil společnosti – INVEL spol. s r.o. – technické pružiny

Profil společnosti


Invel plus s.r.o.



Výrobní prostor firmy je v hlavním areálu Škoda v Plzni v budově 59 pérovně. Je tu sortimentně nejširší výroba pružin v ČR a možná i v Evropě. Je to dáno historicky - musely se tu pokrýt potřeby Škodovky ve všech oborech její činnosti, od zbrojního průmyslu přes dopravní techniku až k jaderné energetice. Dále se tu vyrábí tzv. mandrely - nástroje pro výrobu hadicových skupin do automobilů.

V oblasti služeb nabízíme odborné opravy elektromotorů, opravna se nachází v ulici Zborovská v Plzni Doudlevcích, a pozemní terénní práce za pomoci těžké techniky. Ředitelství firmy sídlí v Plzni v ulici Rokycanská 58.

 

Historie pérovny

V letech 1913 až 1914 byla ve Škodových závodech Plzni vybudována pérovna. Původně sloužila pro účely “dělovky” při Velké kovárně, kde se vyráběla velkorážná děla. V roce 1916 byla rozšířena a přemístěna do nové budovy č.59 v jižní části areálu Škoda, kde po dalších úpravách stojí dodnes.V době vzniku pérovny bylo ve Škodových závodech zaměstnáno asi 30 000 dělníků a rozloha škodovky činila 272 hektarů.

V té době zaznamenala škodovka obrovský rozmach v důsledku zbrojní výroby stimulované 1.světovou válkou. Škodovku, jako hlavní zbrojnici monarchie, proslavila vedle jiných specialit jako byly horské, námořní a polní kanóny, především velkorážná děla.

V období před a během 2.světové války zaměstnávala naše pérovna asi 350 lidí a vyráběla hlavně pružiny pro vojenskou výrobu, těžké pružiny z drátů a tyčí do průměru drátu 60 mm, listové pružiny, pružiny pro lokomotivy a spirálové kuželové pružiny do nárazníků (tzv. evolutní).

V 50. a 60. letech se část výroby převedla ze strategických důvodů na Moravu do Prostějova a na Slovensko do Brezové pod Bradlom. Počet zaměstnanců se snižoval. V 80. letech byla převzata a zdokonalena ruská technologie výroby pružin pro jaderný program.Technicky velmi náročné pružiny pracující v aktivní zóně jaderných reaktorů se vyrábí dodnes.

Počátkem 90. let s ukončením vojenské speciální výroby a s transformací průmyslu došlo k výraznému snížení pracovníků a uvažovalo se o utlumení a zastavení výroby pružin ve škodovce. K tomu však nakonec nedošlo, zejména díky narůstající poptávce.


V roce 1999 koupila pérovnu plzeňská, ryze česká firma Invel plus. Soukromý majitel postupně modernizuje infrastrukturu a technologické procesy s cílem dosáhnout špičkové úrovně výrobků a služeb.

Aktuálně (rok 2015) má pérovna 40 - 45 zaměstnanců. Kromě běžného sortimentu se specializuje na nestandardní pružiny v kusové a malosériové výrobě, což je umožněno dlouholetými zkušenostmi a všestranností zaměstnanců. Většinu produkce tvoří pružiny pro obráběcí a vibrační stroje, lokomotivy, trolejbusy, automobily, a pružiny pro všeobecné strojírenství.

Jsme členem Svazu českých a slovenských výrobců pružin. Účastníme se přednášek a prezentací výrobců pružinářských strojů a výrobců surovin pro pružiny. Teoretické výpočty pružin konzultujeme s Fakultou strojní ČVUT Praha a s universitou v Plzni.

Od roku 2001 jsme certifikováni dle EN ISO 9001.